Вчимося по-новому…..TED   конференція відбулася в Жашківській спеціалізованій школі №1 . Серця вихованців школи загорілися ідеями, якими діти захотіли поділитись з іншими.

Із досвіду учителя української мови та літератури Задорожньої Г. С.

Відкритий урок, в рамках тижня інновацій, з використанням Learning Apps, буктрейлера.

Дрозд «Білий кінь Шептало» Проблема свободи особистості і натовпу, дійсності та мрій людини в суспільстві.

Який же він, Творчий учитель?....

 

23 березня в Жашківській спеціалізованій школі №1 під керівництвом методиста школи Рябоконь Л.Г. ,за сприянням директора школи Яроша О.М. заступників Дуб О.П., Рудь Л.М., Гричини А.М. , учасників: Бесараб О.Я.,Нарчинської Н.В.,Полотнянко В.Є., Власюк М.В., Павлюк Т.П., Мінакової Є .Б., Дикої Т.В., Оверчук О.П.,Чорного В.М.,Сливанчук Т.В., Вичерової М.П. та педагогів школи відбувся психолого-педагогічний вернісаж ідей «Від творчого педагога – до творчого учня. Метою даного дійства було визначення складників творчості вчителя, акцентування уваги на елементах педагогічної майстерності, та створення креативного середовища. 
Головними завданнями була популяризація педагогічних знахідок вчителів, новаторських прийомів й форм співпраці «творчий учитель – творчий учень», сприяння поширенню й використанню досвіду роботи педагогів закладу.
На початку роботи була використана вправа «Очікування». Учасники записали свої очікування від семінару на стікерах та розмістили їх на «березі надій». У вступному слові методист наголосила, що на сучасному етапі розвитку суспільства особливої актуальності набуває проблема створення умов розвитку особистості, яка здатна для творчого перетворення світу та соціально значущої діяльності. Сформувати таку особистість неможливо без педагогічної майстерності вчителя. Особливістю педагогічної творчості є те, що це завжди співтворчість. Вона тісно пов’язана з діяльністю всього педагогічного колективу, кожного учня, який і є основним партнером учителя по творчості. 
Який же він, Творчий учитель?....
Всі присутні педагоги дали визначення як вони розуміють ,відчувають даний вислів ,і створили чудові промінці сонечку на яких було описано риси творчого педагога.
Кожен промінь — це складник педагогічної майстерності сучасного вчителя.
Керівникам ШМО запропоновано представити своїх колег назвавши прізвище, ім’я, по батькові, а потім позитивні якості, що починаються з літер власних ініціалів. Вийшов портрет окремих особистостей, творчих педагогів. Портрет сучасного вчителя складають такі характеристики, як висока майстерність, професіоналізм, доброта, педагогічна філософія, культура поведінки, володіння сучасними технологіями навчання, що і довели наші колеги в самопрезентаціях. Під час Вернісажу ми дізнались багато нового і цікавого з досвіду колег, вони дійсно креативні, розумні, мудрі, талановиті, добрі, ініціативні . Для нас Вернісаж фактично є зрізом педагогічної майстерності. Спостерігаючи за учасниками Вернісажу, я бачила впевнених у своєму професіоналізмі людей, особистостей, відкритих до навчання, які буквально вбирають нове й цікаве, миттєво реагують, швидко вчаться, легко спілкуються з колегами та учнями, дотепних і веселих, готових прийти на допомогу іншому — чи то колезі, чи то учневі. Підсумовуючи роботу учасники перемістили свої картки на «беріг надій», бо всі очікування справдились ,а присутні колеги, хто прийшов перейняти досвід ,чи то просто підтримати учасника Вернісажу на питання що вам сподобалось?....чи що не сподобалось?....Дали лише позитивну оцінку з надією на повторення подібних заходів. Адже творчого учня може виховати лише творчий вчитель…..

20.03.18р. Науково-методична рада «Інноваційна діяльність закладу в системі формування успішної  особистості»

 20 березня  під керівництвом методиста школи Рябоконь Л.Г. відбулося ІV засідання науково-методичної ради школи, на якому було підведено підсумки участі учнів у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін, інтелектуальних турнірах, конкурсах, обговорено питання організації психолого-педагогічного  вернісажу ідей «Від творчого педагога – до творчого учня»,  виставки «Перлини професійної майстерності» та  презентації проектів вчителів, які атестуються. 

 Вивчено та обговорено нормативні документи з питань організованого закінчення навчального року і

 

підготовки та проведення державної підсумкової атестації. Найбільш активним було обговорення    

 пропозицій щодо організації роботи літньої школи «Інтелект» та організації дослідницько-пошукової діяльності і практично- експериментальної роботи. Також на порядок денний було винесено питання щодо 

обговорення пропозицій  з організації науково-теоретичної та методичної роботи та створення робочої групи для планування роботи на новий 2018– 2019 навчальний рік. Обговорення питань проводилось у супроводі мультимедійної презентації.  Засідання закінчилось мотиваційними словами «Любіть роботу, яку ви виконуєте, і тоді у вас не буде жодного робочого дня».

Урок доброти в 1-г класі.

"Твори добро!"

Під таким гаслом в 1-Г класі Жашківської спеціалізованої школи №1 з поглибленим вивченням окремих предметів  проведено урок Доброти .
Так, молодші школярі були учасниками бесіди про добро , переглянули мультфільм «Просто так», після чого зробили висновки про те, що добро потрібно робити безкорисно.В кінці уроку учні зробили квітуче дерево з побажаннями добра та простягли свої долоньки з побажаннями добра, щирості, миру.

Download
learningapps.pdf
Adobe Acrobat Document 2.6 MB
Download
Доброго ранку! Ми раді, що ви тут.pdf
Adobe Acrobat Document 2.7 MB

Ключові тези орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів (Наказ МОН від 19.08.2016 № 1009 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 №1222") та методичних рекомендацій до оновлених програм початкової школи (1-4 клас) (Лист МОН України від 17.08.2016 №1/9-437)

Download
opys-zmin-do-vymog-otsinyuvannya (2).pdf
Adobe Acrobat Document 580.7 KB
http://osvita.ua/school/59231/

КОРИСНІ САЙТИ.

Download
онлайн-сервіси для перевірки правопису.p
Adobe Acrobat Document 304.3 KB

ПРО НАС

 

Ми – цікавіші за підручник

“Нова школа” – це  агрегатор  мультимедійних учбових матеріалів з усього світу. Тут ти знайдеш кращі освітні ютуб-канали, мультимедійні уроки, інтерактивні тренажери і тести, відібрані у зручні колекції  відповідно до нашої шкільної програми.

 

НАША ЦІЛЬ

Надати кожному українському учню зручний доступ до передового учбового контенту сучасності.

Заощадити час батьків – все найкраще з мережі розкладено по темам шкільної програми.

Надати вчителям зручний інструмент для організації перевернутого класу.

 

Ми – на хвилі часу

«Нова школа» – це насамперед мобільний тип навчання:

Навчайся будь-де: дома, на відпочинку, у бабусі чи в дорозі.

 Все що тобі потрібно – це доступ в интернет. 

Навчайся будь-коли – опановуй знання у зручний час у зручному темпі.

Навчайся будь-як ))) – компьютер, планшет чи смартфон.  “Нова Школа” підлаштується під твій пристрій.

 

Ми – якісні

На сайті ти знайдеш багато уроків виробництва «Нова школа». За результатами успішного тестування у реальних школах вони отримали статус «Рекомендовано МОН України». Вчителі та учні сказали «Так!» нашим урокам, відмітивши якість матеріалу та легкість його засвоєння.

 

Мультимедійні уроки

це навчальні засоби для сучасного учня. Відео анімація дозволяє задіювати одночасно зір і слух, створювати доступні багатовимірні моделі складних об’єктів та процесів, що значно підвищує рівень сприйняття учбової інформації. А сучасна, ігрова динаміка сюжету та інтерактивна взаємодія з персонажами створюють невимушену, дружню атмосферу для навчання.

 

Все це стимулює до

легкого, цікавого і успішного засвоєння матеріалу,,

що дозволяє опанувати предмет

набагато ефективніше,

ніж з традиційними підручниками.

 Це визнається як світовими організаціями так і  вітчизняними педагогами

 

Як це працює?

Ще в 60-х роках минулого століття вченим Едгаром Дейлом було доведено, що через 2 тижні в пам’яті залишається:

80% – того, що ми реально робили70% – того, про що ми говорили50% – того, що ми бачили та слухали30% – того, що ми тільки бачили20% – того, що ми тільки слухали10% – того, що ми читали

 

Ми розмістили на графіку різноманітні джерела знань згідно  “конуса навчання Едгара Дейла” та позначили жовтим – традиційні, а померанчевим – мультимедійні. Натисни та подивись, як працює твоя пам’ять

 

Отож, з нашими уроками не занудьгуєш, вони доступні у будь-який час і на різноманітних пристроях – від ПК до смартфона.  Звичайно,  вони не замінять вчителя та школу, але є чудовим доповненням чи навіть альтернативою паперовим підручникам та зошитам.

 

Ми – відкриті для друзів

З 2003 року ми створюємо та росповсюджуємо сучасний учбовий контент для українських школярів тому, що знаємо – сила України – це інтелект українців. Підримати нас дуже легко – розкажи про нас своїм друзям у соцмережах.

Download
learningapps.pdf
Adobe Acrobat Document 2.6 MB

Графік проведення обласних олімпіад.

Download
Додаток_1-Графiк_провед_ол (2).pdf
Adobe Acrobat Document 217.8 KB
Download
ОГОЛОШЕННЯ.pdf
Adobe Acrobat Document 192.8 KB

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ОБЛАСНУ ВИСТАВКУ  ПЕРСПЕКТИВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ  “ІННОВАЦІЙНИЙ ПОШУК ОСВІТЯН ЧЕРКАЩИНИ”

Download
polozhennya_2018.pdf
Adobe Acrobat Document 175.5 KB
Download
pro_provedennya_2018.pdf
Adobe Acrobat Document 157.1 KB
Download
mno-low-osvita-03-10-2017.pdf
Adobe Acrobat Document 1.6 MB

Інтернет-олімпіади.

Графік проведення інтернет-олімпіад та відповідальних за їх проведення

 

 

п/п

Навчальний предмет

Дата проведення

Відповідальний за проведення

Спосіб проведення

 

 

 

 

за допомогою ППЗ «ЗНАЙКА»

 

за допомогою ППЗ «ЗНАЙКА»

1.                  

Астрономія

09.10.2017

Ломачинська Ю.П.-

керівник МО  Ігнатова Т.В.

2.                  

Українська мова та література

10.10.2017

Кракало О.П керівник МО Зінорук Н.О.

3.                  

Історія

11.10.2017

Бондарова О.П. керівник МО

Полонська Н.В

4.                  

Математика

12.10.2017

Крамаренко Ф.В. керівник МО Ігнатова Т.В.

за допомогою ППЗ «ЗНАЙКА»

5.                  

Економіка

13.10.2017

Костюк О.В. керівник МО Мединська Н.Д.

6.                  

Фізика

16.10.2017

Ломачинська Ю.П. керівник МО Ігнатова Т.В.

7.                  

Географія

17.10.2017

Костюк О.В. керівник МО Мединська Н.Д.

8.                  

Правознавство

18.10.2017

Бондарова О.П. керівник МО Полонська Н.В

9.                  

Хімія

19.10.2017

Костюк О.В. керівник МО

Мединська Н.Д.

10.              

Біологія з екологією

20.10.2017

Костюк О.В. керівник МО Мединська Н.Д.

11.              

Інформатика

10.10.2017

Зволінський К.Ю. керівник МО Ігнатова Т.В.

на форумі лабораторії-центру інформаційних технологій

12.              

Інформаційні технології

24.10.2017

Зволінський К.Ю. керівник МО Ігнатова Т.В.

Предмет

Дата проведення

Час проведення

(год.)

1.

Російська мова

05.10.2017

15.00 – 17.30

2.

Астрономія

09.10.2017

15.00 – 17.30

3.

Українська мова та література

10.10.2017

15.00 -  17.30

4.

Інформатика

10.10.2017

15.00 -   17.30

5.

Історія

11.10.2017

15.00 -  17.30

6.

Математика

12.10.2017

15.00 -  17.30

7.

Економіка

13.10.2017

15.00 -  17.30

8.

Фізика

16.10.2017

15.00 -  17.30

9.

Географія

17.10.2017

15.00 -  17.30

10.

Правознавство

18.10.2017

15.00 -  17.30

11.

Хімія

19.10.2017

15.00 -  17.30

12.

Біологія с екологією

20.10.2017

15.00 –..17.30

13.

Інформаційні технології

24.10.2017

15.00 -  .17.30

 

11 вересня, понеділок

Тиждень освіти дорослих

Користь пізнання у тому, що мудрість життя зберігає тому, хто має її
Тиждень освітнього зростання в Україні спрямований на розширення пізнавальних процесів в суспільстві, особисте вдосконалення освіти і культури дорослих людей. Ця міжнародна ініціатива підтримується в більш ніж 50 країнах світу. Щорічні події проводяться з 11 по 17 вересня.
Чи є межа у досконалості або достатньо досягти певного рівня освіти?
Практика показує, що знань не буває занадто багато. Навпаки, їх, як правило, недостатньо. Однак, далеко не кожен розуміє це. Завдяки пізнавальним процесам, які аж ніяк не закінчуються з досягненням певного віку, коли про людину можна сказати, що вона є дорослою, відбувається найважливіше ствердження незримих життєвих процесів, що йдуть слідом за суспільством. Ці процеси впливають на все. Не тільки на культуру або самоідентифікацію. Вони є невід’ємною частиною нас самих, єдності багатополярного соціуму, пошуку відповідей на нові виклики, які ставить перед нами завжди унікальний поточний момент.
Наука давно відмовилася від того, щоб стояти на місці. Догми або виявлені закономірності - лише частина якогось, більш масштабного і великого, що нам ще належить пізнати. Дотримуючись тільки вже досягнутих знань, ми часто не помічаємо, як ставимо себе в якийсь глухий кут. Обмежуємо свої можливості, скорочуємо творчі і новаційні підходи, перестаємо стежити за диханням життя.
Ще древніми людьми було помічено, що "користь пізнання у тому, що мудрість життя зберігає тому, хто має її" (Еккл.7: 12). Освітній підхід до поліпшення систематизації вже відомих знань значно підвищує шанси на збереження нашої власної гармонії, допомагає нам бути максимально корисними не тільки для себе, але і для оточуючих нас людей, розвивати суспільство і створювати необхідні зв’язки.
З 1999 року в Україні щорічно проходить "Тиждень освіти дорослих", який проводиться під егідою ЮНЕСКО. Підтримку цього заходу надають офіційні державні структури - Міністерство освіти і науки (МОН), Всеукраїнське координаційне бюро «Освіта дорослих України» та Міжнародна громадсько-державна програма «Освіта дорослих України». Заходи проходять на базі освітніх установ із залученням відповідних фахівців по всій країні. Як правило, вибирається загальна тема року, наприклад у 2017 році темою Тижня освіти стане розмова про спадщину народу України.
Якщо ви зацікавилися цим заходом в місці вашого проживання - стежте за відповідними повідомленнями представників МОН і його структур в пресі, ЗМІ та на офіційних сайтах.
Приєднуйтесь до Тижня освіти дорослих!

http://case.edufuture.biz/case-uroki.html

Світлина від Управління освіти і науки Черкаської облдержадміністрації.
Світлина від Управління освіти і науки Черкаської облдержадміністрації.
Світлина від Управління освіти і науки Черкаської облдержадміністрації.
Світлина від Управління освіти і науки Черкаської облдержадміністрації.
+10

Завершився громадський захист моделей інноваційного розвитку навчальних закладів

11 квітня керівники навчальних закладів продовжили участь у громадському захисті перспективних моделей інноваційного розвитку навчальних закладів, що беруть участь в цільовій обласній програмі «Інноваційні школи Черкащини».

Відкрила захід керівник робочої групи проекту, заступник начальника управління освіти і науки облдержадміністрації Оксана Сімушіна, яка наголосила на винятковому значенні реалізації проекту для розбудови вітчизняної освіти. Також Оксана Іванівна відзначила зацікавленість проектом на загальнодержавному рівні: проект створення інноваційних шкіл знаходить розуміння та підтримку як у профільному міністерстві, так і в Міністерстві регіонального розвитку, Академії педагогічних наук України, Інституті модернізації змісту освіти та ін. Окрім підтримки на національному рівні, заступник начальника наголосила на сприянні зі сторони обласної влади.

У виступах керівників шкіл-учасниць проекту серед перспективних напрямків діяльності інноваційних навчальних закладів було названо співпрацю з вищою школою, міжнародне співробітництво та участь у різноманітних проектах, упровадження інклюзивної освіти, дистанційного навчання, що забезпечить право дітей усіх категорій на рівний доступ до якісної освіти.

Формування цілісної, всебічно розвиненої особистості патріота, інноватора, здатного вносити позитивні зміни в оточуючий світ було названо серед пріоритетів діяльності інноваційних шкіл.

Також директори навчальних закладів поділилися власними сподіваннями щодо реалізації проекту: «Участь у проекті «Інноваційні школи Черкащини» забезпечить умови для створення гнучкої, мобільної, конкурентоздатної школи у рамках європейської освіти, що допоможе учню здобувати сучасні знання, компетентності, що стануть запорукою успіху в дорослому житті. Реалізація проекту має надати відповідь на виклики та проблеми сьогодення: мотивація учителів до професійного зростання, залучення педагогів до роботи в сільській школі».


На завершення заходу ректор КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» Наталія Чепурна відзначила індивідуальність підходу кожної школи щодо розробки перспективної моделі розвитку інноваційного навчального закладу. Водночас Наталія Миколаївна висловила сподівання, що використання тих безпрецедентних можливостей та інструментарію інноваційних навчальних закладів забезпечить максимальні результати щодо навчання та виховання підростаючого покоління.

Download
методичні вказівки.pdf
Adobe Acrobat Document 181.7 KB

Відбудеться Громадський захист перспективних моделей і програм інноваційного розвитку шкіл

     У рамках реалізації цільової обласної програми «Інноваційні школи Черкащини» 10 – 11 квітня 2017 року відбудеться Громадський захист перспективних моделей і програм інноваційного розвитку шкіл-учасниць Програми.

     Початок громадського захисту – об 11.00.

     Захист проектів відбудеться на базі комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» за адресою: м. Черкаси, вул. Бидгощська, 38/1, каб. 303.

 

«Картка учня»: проїзд, їдальня, е-щоденник

Більше шести місяців у одному з ліцеїв у Києві працює новий проект «Картка учня». Сервіс має дуже насичений функціонал – від проходу до школи через турнікет до персонального кабінету із електронним щоденником. Поки доступна лише частина цих можливостей, але у майбутньому в електронний формат хочуть перевести навіть бібліотеку учнів. Журналіст Вікторія Іщенко вирішила дізнатися для «Української правди. Життя», навіщо це школі, батькам та дітям.

Статистика по дитині в режимі онлайн

На вході столичного ліцею інформаційних технологій №79 турнікети стоять вже 14 років. Проте лише із 1 вересня 2016 року систему пропуску тут змінили на карткову.

Після того, як дитина зайшла чи вийшла зі школи, у її персональному кабінеті з’являється інформація про час. Батьки завжди можуть це побачити та відстежити переміщення дитини, якщо вона раптом загубилась.

«Ми були першою школою в Україні, де встановили систему відеоконтролю та контролю доступу до школи. Тож у нас питання, якщо діти забувають картки, вирішене. Буває, картки не спрацьовують, ми їх замінюємо», – розповідає директор Ганна Ломаковська.

У столичному ліцеї інформаційних технологій №79 вже півроку працює "Картка учня"

Ініціатором «Картки учня» був департамент освіти Київської міськдержадміністрації. Там хотіли отримати уніфікований інструмент, аби вести облік пільгових проїздів школярів та пільгового харчування в їдальні.

Саме з такою пропозицією чиновники і звернулись до розробників програмного забезпечення – IT-компанії «Універсальні інформаційні технології» (УнІТ). Також проект втілювали спеціалісти «Ощадбанку» та MasterCard Україна.

«Картка учня» є окремим продуктом соціальної «Картки киянина». Обидві картки – абсолютно повноцінні. Різниця у тому, що дитина не має власного банківського рахунку, тому її картка прив’язана до карти батька.

Кожен школяр має свій персональний кабінет на сайті kyivcard.com.ua, власником якого також є батьки. В режимі онлайн вони бачать всю статистику по своїй дитині.

Після того, як дитина зайшла чи вийшла зі школи, у її персональному кабінеті з’являється інформація про час

Спокій і зручність для батьків

Проект ледь не щодня нарощує нові можливості.

Якщо спочатку діти могли лише розрахуватись карткою в їдальні, а батьки бачили, скільки їх дитина витратила, то тепер відображається інформація, що саме дитина купувала. На сайті у персональному кабінеті з’являється чек, де вказано, що школяр їв. Потім – знижка, якщо вона була, і кінцева сума до оплати.

На «Картку учня» батьки можуть покласти будь-яку суму, але є гранично допустима, яку дитина може витратити на день. Наприклад, сто гривень.

«Я, як мама, користуюся цим продуктом сама. Я гроші дитині на картку не пересилаю, тому що рахунок, по суті, один, мій. Але я встановлюю ліміти для дитини, скільки вона може витрачати на день, де саме, – я навіть можу встановлювати точки продажу. Плюс є ряд налаштувань, які дозволяють відрегулювати права дитини на користування карткою. Батьки повністю керують цим процесом. Карта – це спокій і зручність для батьків», – переконує керівник проекту «Картка учня» Юлія Спасібова.

Спочатку діти могли лише розрахуватись карткою в їдальні, а тепер відображається інформація, що саме дитина купувала

Зараз у ліцеї є два термінали – в їдальні та у буфеті. Термінал – це екран, де відображені пропозиції їжі та напоїв, а також вказана їх вартість.

Безпосередньо діти із терміналом не контактують. Працівник ліцею бере картку у школяра та проводить операцію.

Під час візиту до ліцею кореспондентка «УП. Життя» бачила, як дві дівчинки розраховувались звичайними грошима. Насправді поки що їжу можна купувати без картки, бо ще не всі діти її мають.

Третій функціонал, який вже працює, – проїзд у громадському транспорті. Картка є аналогією учнівського квитка, вона містить всі персональні дані учня. Поки без проблем нею можна користуватись у метрополітені.

Щодо наземного транспорту, то директор ліцею Ганна Ломаковська каже, що наразі проект працює і тут, але про це не знають контролери, що додає незручностей.

У свою чергу Юлія Спасібова відзначає, аби система запрацювала на наземному транспорті, необхідна політична воля.

«Спочатку КМДА домовлялась із «Київпастранс», що «Картка учня» може діяти в тому числі як учнівський квиток. На практиці з цим поки складнощі. Зараз дитині треба показати і картку, і квиток. Хоча в цьому немає необхідності», – уточнює керівник проекту.

Поки що у персональному кабінеті батьки бачать інформацію лише про проїзд у метрополітені. Тут відображено станцію, де дитина сіла, та час проходу через турнікет.

У майбутньому «УнІТ» планує масштабувати проект і на наземний транспорт з повідомленням в персональний кабінет батьків.

«У рамках пілотного проекту з метрополітеном налагоджена така взаємодія, що інформація оновлюється раз на добу. При масштабуванні проекту є домовленості, які дозволяють інформацію оновлювати миттєво. У мобільному додатку ми розробляємо миттєві push-повідомлення, щоб інформація надходила до батьків за секунди», – розповідає Спасібова.

У персональному кабінеті батьки можуть побачити станцію метро, де дитина сіла, та час проходу через турнікет

Додаткове навантаження для вчителів

Всі інші можливості «Картки учня» вже розроблені, але поки не працюють. Це – електронний журнал, електронний щоденник та методичні матеріали для кожної школи.

У персональному кабінеті мають бути також розклад уроків та домашні завдання.

Зараз весь цей функціонал розроблений і впроваджений, але щоб він запрацював, треба, аби школа розподілила навантаження, бо всі записи треба вносити онлайн.

Ганна Ломаковська підкреслює, що вчителі у ліцеї обізнані з новими технологіями, тож для них не проблема вести електронні журнали. За її словами, є інші нюанси: «Це – додаткове навантаження для вчителів, але коли це питання виникне, ми будемо розбиратись. Є інше: зараз державою затверджені паперові журнали. Все інше – поза законом. Тому ми поки електронний журнал не впроваджуємо. Можна ввести електронні щоденники. У багатьох школах таке вже існує. Ми ж вирішили спочатку добре розробити той функціонал, що є».

Директор ліцею каже, що існують ще два додатки, які планують включити у функціонал, – медична карта та бібліотека. Це було розроблено учнями ліцею як проект на міжнародній Олімпіаді.

Ломаковська демонструє полиці із медалями та відзначає, що саме за ці додатки школярі отримали золоту медаль в Тбілісі та срібну в Алма-Аті.

«З 2008 року діти беруть участь у міжнародних Олімпіадах з біотехнологій та інформаційних технологій. Вони проходили в Баку, Тбілісі, Алма-Аті, Стамбулі, Анкарі. Щороку один чи два проекти виходять у фінал. Ми надсилаємо проекти, міжнародне журі відбирає двісті найкращих. Не було року, щоб ми у двісті цих проектів не потрапляли. Були роки, коли по три медалі отримували», – з гордістю розповідає Ганна Ломаковська.

Приблизно 2-3% батьків проти карток

Наразі більша частина карток в ліцеї вже видана, їх мають приблизно 70% учнів. Ті, хто чекає на картку, отримують тимчасову. Вона дає можливість лише на прохід через турнікет.

Взагалі підготовка «Картки учня» триває тиждень-два. За цей час представники «Ощадбанку» працюють у ліцеї. Батьки здають документи, класні керівники передають їх представникам банку.

Отримати картку батьки мають у відділенні поруч із ліцеєм.

Зараз картки безкоштовні, але були певні складнощі. У банках існують комітети, які виставляють тарифи на обслуговування будь-яких карток. «Картку учня» ж можна вважати повноцінною банківською, тому в травні 2016 року банк переглянув правила і картки стали платними.

Після цього КМДА виступила з ініціативою, що документ для дітей треба зробити безкоштовним. «Ощадбанк» пішов назустріч.

«Проблема була у тому, що із «Ощадбанком» вирішували питання безоплатного обслуговування карток. Коли починався проект, то говорилось, що картки для батьків будуть безоплатні. Потім банк надіслав смс, що треба сплачувати, тому ми призупинили видачу, поки КМДА визначиться із цим питанням. Коли це питання вирішили, ми отримали гарантію того, що картки будуть безкоштовні.

Але приблизно 2-3% батьків взагалі проти того, щоб діти мали картки, ми не можемо їх примусити», – розповідає Ганна Ломаковська про проблеми під час впровадження проекту.

Вона зазначає, що найскладніше – це саме паперові складнощі, бо у 400 батьків треба зібрати документи.

"Ощадбанк" хотів зробити документ платним, як всі банківські картки, однак КМДА домоглася щоб його лишили безкоштовним

«Пілотний проект ще не закінчився. Є моменти, які треба відпрацювати, аби на місто проект вийшов готовим», – каже директор ліцею.

Головною перевагою проекту «Картка учня» у школі називають статистику та облік. Система контролю доступу надає звіти про відвідуваність, на основі яких можна зробити диференційовану звітність за класами, часом та датою.

Що ж до учнів, то перша статистика демонструє: у їдальнях картками у більшості користуються школярі молодших класів, у метрополітені – старшокласники.

Що ж до інших закладів, то поки невідомо, який саме буде наступним. Їх ухвалою займається Департамент освіти КМДА, а час на впровадження проекту для кожної школи, як зазначили в «УнІТ», може бути різний. Багато залежить від інфраструктури. Наприклад, чи потрібно встановлювати турнікети у закладі.

«У нас є звернення деяких шкіл, де вже є технічна інфраструктура, турнікети, де є термінали в їдальнях. У таких школах впровадження пройде швидше. Але замовником пілотного проекту є КМДА, тож вони будуть приймати рішення про масштабування проекту за результатами першого впровадження. Ми б хотіли і спочатку так планувалося, щоб проект був впроваджений у всіх школах Києва», – каже Юлія Спасібова.

Вікторія Іщенко, журналіст, спеціально для «УП. Життя».

Продовжується реєстрація на оnline-конкурс «Геліантус-учитель», оголошений Творчим об`єднанням «Соняшник».

Продовжується реєстрація на оnline-конкурс «Геліантус-учитель», оголошений Творчим об`єднанням «Соняшник».

До участі в конкурсі запрошуються вчителі природничих предметів (фізики, хімії, біології, географії, природознавства) та вчителі початкових класів. Участь у конкурсі безкоштовна та анонімна. Мета конкурсу — підвищення предметної компетентності та рівня тестологічних знань учителів.

Конкурс відбудеться 23 березня 2017 року.

Останній день реєстрації на конкурс 22 березня 2017 року.

З порядком реєстрації та умовами проведення конкурсу можна ознайомитися на сайті гри «Геліантус» у розділі «Геліантус-учитель».

За інформацією Міністерства освіти і науки України Джерел

В Україні функціонує 178 опорних шкіл, - міністр

Опорні школи створюються з метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти по всій Україні. Сьогодні вже функціонує 178 опорних шкіл, які мають 511 філій. Про це повідомила міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час виступу на Раді регіонального розвитку.

За її словами, сьогодні понад 60% сільських дітей навчаються у класах з наповненістю менше 15 учнів, з них 33,5% дітей навчаються у класах, де менше 10 учнів, часто в таких школах один учитель читає більше 3-х предметів, що нівелює шанси цих школярів на отримання якісної освіти.

«Люди, що промовляють гасло «немає школи – немає села», втрачають з поля зору найголовніше – школа існує заради дитини, а не дитина існує для того, щоб стояла будівля школи чи оплачувалися години вчителя. Школа потрібна для того, аби наші діти отримували якісну освіту, яка стане для них квитком у майбутнє. І тому наша мета – створити таку інфраструктуру закладів, щоб ми могли підвезти до якісної, добре обладнаної школи, в якій є хороші вчителі, кожного українського школяра», – зазначила Гриневич.

Вона повідомила, що до трійки регіонів з найбільш неефективною мережею шкіл на сьогодні входять: Чернігівська, Сумська та Кіровоградська області.

Зокрема, у Чернігівській області менше 10 учнів навчається у 55% шкіл І ступеню, менше 40 учнів – у 65% шкіл І-ІІ ступеню та менше 100 учнів – у 50% шкіл І-ІІІ ступеню.

Міністр освіти також додала, що у 2017 році освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам становить 52,6 млрд грн. При цьому виділено 0,2 млрд грн для підтримки осіб з особливими освітніми потребами, 300 млн грн – на обладнання природничо-математичних кабінетів та лабораторій, 200 млн грн – на автобуси, а також ще 300 млн грн для об’єднаних територіальних громад на обладнання шкіл та придбання автобусів.